Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Wszystko co jest związane z techniką i bezpieczeństwem mocowań, testy, porady, wskazówki zakupowe
Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2016, 08:17 - pt
Reputation: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: Maciej » 23 stycznia 2018, 09:32 - wt

Tarczę akurat mam "w zestawie", ale - jesteś w stanie idealnie centrycznie przyspawać tę nakrętkę? Tak, by tarcza nie biła? Wydaje mi się, że trzeba by wyciąć, przyspawać i przetoczyć. Dopiero potem nawiercić otwory.
Ale teraz pomyślałem, że jak masz dostęp do lasera, to może by warto pomyśleć o tej samocentrującym uchwycie do misek (w innym wątku była) - takie dwie tarcze:
Obrazek

easydor
Posty: 33
Rejestracja: 13 września 2017, 22:12 - śr
Reputation: 0

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: easydor » 24 stycznia 2018, 22:11 - śr

W tarczy jest wycięty sześciokąt, wszystko laserem z odchyłką max. 0,1mm więc nie sądzę aby po przyspawaniu było jakieś duże bicie/niewyważenie. Tak na chłopski rozum to bardziej się obawiam spasowania takiego optycznego spasowania osi nakrętki z osią obrotu obrabianego drewna a kolejność wykonania otworów przed czy po chyba już nie ma znaczenia. Tak mi się wydaje. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Odnośnie tego uchwytu do misek to musiałby być pewnie z jakiegoś lekkiego materiału, sądząc po zdjęciu gabaryty są trochę duże. Laserem wycinamy jedynie blachy.

Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2016, 08:17 - pt
Reputation: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: Maciej » 25 stycznia 2018, 15:23 - czw

A, jak nakrętka jest "wpasowana" to ok, bo tak na oko to raczej trudno by było. Drewno, nawet jak nie trafimy idealnie to za chwile stoczymy i będzie ok, ale fajnie, jakby tarcza nie biła. Ale może akurat tu jest OK, po prostu trzeba spróbować.
Ta tarcza - wielkość zależy od potrzeb (no i czy się zmieści na wysokość oś-łoże).
Takie duże widziałem tylko ze sklejki, mniejsze ludzie myślę, że spokojnie z metalu. To i tak są dwie tarcze skręcone śrubami, więc myślę, że nawet przy większej średnicy spokojnie starczy blacha 5-6 mm.

Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2016, 08:17 - pt
Reputation: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: Maciej » 25 stycznia 2018, 15:27 - czw

W tym wątku: https://forum.toczeniewdrewnie.com.pl/viewtopic.php?f=27&t=389 podałem link z plikami do CNC. Można spróbować. Jakby się udało, to poproszę informację ile by taki zestaw tarcz (oczywiście z dospawana nakrętką...) kosztował.

Awatar użytkownika
Ryszard
Posty: 112
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 13:48 - śr
Reputation: 4
Płeć:
Kontaktowanie:

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: Ryszard » 27 stycznia 2018, 08:42 - sob

Witam,
Lepiej otwór przelotowy i grubość tarczy 10 mm. Centrować można na oko.
Pozdrawiam
Ryszard Donitza

easydor
Posty: 33
Rejestracja: 13 września 2017, 22:12 - śr
Reputation: 0

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: easydor » 05 lutego 2018, 08:29 - pn

Maciej pisze:W tym wątku: https://forum.toczeniewdrewnie.com.pl/viewtopic.php?f=27&t=389 podałem link z plikami do CNC. Można spróbować. Jakby się udało, to poproszę informację ile by taki zestaw tarcz (oczywiście z dospawana nakrętką...) kosztował.


Jak tylko zwolni się trochę robota na laserze to dam odpowiedź ile by takie coś kosztowało.

easydor
Posty: 33
Rejestracja: 13 września 2017, 22:12 - śr
Reputation: 0

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: easydor » 07 lutego 2018, 20:48 - śr

Panie Macieju sprawa wygląda tak, z tego linku tarcze mają srednicę 250 mm. Koszt materiału i wypalenia 2 tarcz o grubości 8 i 5 mm oraz tarczy zabierakowej 100 mm i grubości 8 mm z wspawaną nakrętką wynosi 70 zł netto. W cenę nie wchodzą śruby i kołki, tylko same tarcze. Ta mniejsza tarcza z nakrętką nachodzi trochę na te kanałki w dużej tarczy. Jutro pokażę na rysunku o co chodzi. Taki zestaw waży trochę ponad 5 kg.


Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2016, 08:17 - pt
Reputation: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: Maciej » 08 lutego 2018, 11:30 - czw

Muszę w domu sprawdzić, czy u mnie nie będzie to za duże, i jasne, że tarcze. Te kołeczki, kółczeka i inne duperele to można juz kombinować na różne sposoby, byle te szczeliny miały jakis mniej więcej standardowy wymiar - by weszła tam w miare normalna śruba.
Odezwę się po południu, myślę, że inni chętni też się znajdą.
Zastanawiam się jeszcze, jak rozwiazać jeden problem. Nakrętka jest przyspawana do jednej z tarcz, prawda? Ale ta druga tarcza jest jak widac na zdjęciu tej drewnianej też na śrubie na środku. I teraz - czy starczy (i będzie miejsce, da się swobodnie nakręcić uwzględniajac otwór we wrzecionie, czy może tarczy dolnej nie wiercic na wylot i od czoła przyspawać coś nagwintowanego? Ale wtedy tarcze nie będa dolegac do siebie... Kurcze, musze popatrzeć, jak to inni robią.

Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2016, 08:17 - pt
Reputation: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: Maciej » 10 lutego 2018, 20:16 - sob

OK, mój Holzstar DB450 ma takie parametry:
Maksymalna średnica toczenia-Ø: 254 mm
Wysokość od osi wrzeciona do łoża: 127 mm
Średnica gwintu mocującego uchwyt na wrzecionie: M33 x 3,5

Na YT znalazłem tylko przykłady takich uchwytów wykonanych ze sklejki i tam normalnie środkowa śruba przechodzi przez środek i nie przeszkadza w mocowaniu uchwytu na wrzecionie.
Jeżeli to naprawdę będzie kosztować koło stówy tak jak Pan pisze - bardzo chętnie zaryzykuję.

easydor
Posty: 33
Rejestracja: 13 września 2017, 22:12 - śr
Reputation: 0

Re: Jeszcze jeden ciekawy uchwyt

Postautor: easydor » 13 lutego 2018, 09:55 - wt

Panie Macieju a czy od czoła wrzeciona (gwintu M33) jest jakiś otwór wewnętrzny? Chodzi mi o to żeby śruba centralna łącząca obie tarcze nie zahaczała o trzpień wrzeciona. Z tamtych plików dxf kanałki mają szerokość 6mm. Nie wiem jak duże znaczenie ma trajektoria tych kanałków. Przerobiłem trochę rysunek tak żeby kanałki nie zachodziły na tarczę zabierakową 100mm. Jeszcze to przedyskutuję na produkcji. Może uda się nam zrobić jakiś prototyp. Rozumiem, że chce Pan aby tych kanałków było jak w oryginalnym rysunku czyli 8 tak aby była większa pewność chwytu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wróć do „Technika mocowań”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości